The hypothesis about dark energy - Hypotesen angående mørk energi

Old October 26th 17, 04:28 AM posted to sci.astro
Kall, Mogens

Default The hypothesis about dark energy - Hypotesen angående mørk energi

Kall, Mogens wrote:

See translation below

Subject: Hypotesen angående mørk energi
Date: Thu, 26 Oct 2017 05:04:31 +0200, (CET 05:05, GMT 03:04)
https://groups.google.com/d/msg/dk.v...o/cSQ31QnqAwAJ

Date: Thu, 26 Oct 2017 04:57:05 +0200, (CET 04:57, GMT 02:57)
20055 news https://sites.google.com/site/kallsc...-energy/20-055
... (Still NOT Google online GMT 03:03) ...

Hypotesen angående mørk energi

Forklaringen er muligvis meget simpel:

Vort univers indgår i et såkaldt multiunivers.

Da Big Bang indtrådte og i den første tid derefter, mens vort
univers var ret lille (relativ set), kunne tyngdekraften påvirke
udvidelseshastigheden og hæmme den.

Men nu her senere er afstanden ud til andre *hypotitiske*
universer blevet mindre, og dermed er deres tyngdekraft
medvirkende til, at vort Univers udvider sig hurtigere end
tidligere på grund af tiltrækningen.

Accelerationen vil fortsætte jo nærmere vi kommer grænsen til
de næste Universer. Og det må forventes, at accelerationen kan
beregnes, ligesom lysets udbreddelse kan beregnes.

Hvor langt der er derud, anes ikke, men det må antages, at et
festfyrværkeri opstår, når genstande fra vort univers støder ind
i genstande fra en andet univers ...

Hmm ... (matematik er desværre ikke min allerstærkeste side
længere, men) ...

En kugles overflade areal = 4 * Pi * R^2

En Lyskilde:

Distance 1 = 4 * Pi * R^2 = 4Pi

Distance 2 = 4 * Pi * R^2 = 16Pi

Overfladearealet stiger eksponentiel hedder det vist nok i
fagsproget. Se evt. ...
https://www.google.dk/search?hl=da&q...ntiel+funktion

Og på tilsvarende vis forventes det, at vort Univers udvidelse
accelererer efter en kurve (måske med nogle konstanter iberegnet).

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael.
--
Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?
Last OUTPUT: 20001 news https://groups.google.com/d/msg/dk.t...8/EgzzdCvCAgAJ

20055b

Google-auto-translation:

See also ...
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translat...-energy/20-055

The hypothesis about dark energy

The explanation may be very simple:

Our universe is part of a so-called multiunivers.

When Big Bang occurred and in the first time thereafter, while ours
universe was quite small (relative set), gravity could affect
Expansion rate and inhibit it.

But now here, the distance is out to others * hypothetical *
Universes have become smaller and thus their gravity
contributing to our universe expanding faster than
earlier because of the attraction.

The acceleration will continue the closer we reach the limit
the next Universe. And it is expected that the acceleration can
calculated as the spread of light can be calculated.

How far it is, it is not thought, but it must be assumed that one
fireworks occur when objects from our universe come in
in objects from another universe ...

Hmm ... (math is unfortunately not my very strongest side
longer, but) ...

A sphere surface area = 4 * Pi * R ^ 2

A light source:

Distance 1 = 4 * Pi * R ^ 2 = 4Pi

Distance 2 = 4 * Pi * R ^ 2 = 16Pi

Surface area increases exponentially, it is probably called
vocabulary. See if possible. ...
https://www.google.com/search?hl=en&...nentiel+funion

And in the same way, it is expected that our universe will expand
Accelerates after a curve (maybe with some constants calculated).

Sincerely,
Mogens Kall, The servant of Michael.

File 20057

---
Denne mail er kontrolleret for vira af AVG.
http://www.avg.com